29 Nisan 2012 Pazar

ECZANEDEN TUM YAN URUNLERI ALDIM ARASTIRMALARI YAPTIM YINE DE KORKUYORUM!

Ilaclari aldim.. Eczaci bana La Roche Posayin Compensating Soothing Moustrizerini onerdi. Ayni markanin nemlendiricisini zaten kullaniyodum kaldi ki daha alali 15 gun olmamisti... Israrla bunu al dedi.. Yuz yikama kremimi de La Rochedu  bana jelini al dedi. Onu da aldim  canimdan bezmisim ise yarar umiiyle her seyi aldim tabi.. Doktorum kozmetikler cilt tedavisinde ise yaramaz diye soylemisti zaten. Ama bir umit daha rahat atlatmak icin. La Roche in cilt suyu var cok rahatlatici onu  zaten almistim.  Bepantenim zaten vardi.

Kuzenim israrla vazelin al ve bebe yagi kullan dedigi icin. Vazelin aldim. Bebe yagi almadim henuz. Her dustan sora bebe yagi surmus kuzenim aklina geldikce de vazelin surmus dudagina. ve size iyi bir haberim var kuzenin dudaklari dolgu yapmis gibi oldu 6 ay sonunda. Belki de surekli nemlenirip vazelin surmekten. Insallah benim de oyle olur.

Roaccutane yorumlarini okudum arastirip butun  sitelerden. Allahim neler neler yazmislar....30 yasindaki kadinin kendini astigi, olumcul bir ilac oldugu, yasak oldugu... v.s. v.s. Cilt bakimi yaptirdigim kadinda beyin hucreleri kuruyor ondan deliriyorlar demisti, kisirlik, yan etkilerde oyle bir sey yok. Depresyon var ama 1000 de bir kiside.

Bu arada bana doktor bir kagit imzalatti ama o hamile kalmayacagima dair. Anladigim kadariyla roaccutane sadece dogurganlik yasindaki kadinlar icin tehlikeli O da sakat cocuk yapma ve dusuk yapma riski. Amcam da kullanmis bu arada urunu hem de ilk ciktigi zamanlarda 20 yil once O zamanlar heyet raporuyla veriliyormus Ankaraya gitmis ilaci alabilmek icin surekli. Iki saglikli cocugu var.

Kardesim de asiri cilt yaglanmasi oldu gecen yil o da baslamisim ama yan etkilerden burun kanamasi olunca birinci ayin sonunda birakmis o ay sonunda hic sivilcesi kalmamisti. Ama sora tekrarladi. Kardesimin kucuklukten beri burun damarlari hassas ve kanar. O yuzden korkup ilaci birakmis. Bana Allah seni boyle yaratmis diye vaaz veriyor. Sivilceler ve izler kaderimmis gibi kabullenip oturmalimiyim??

Allahima cok sukur sacima gozume bin sukur. Ama yine de sivilceli dogmadim di mi? Ne kadar soluk da olsa cilt rengimi seviyorum ben neden fondoten kapatici pudra surmek zorunda kalayim.. Hic makyaj yapmadan tek goz kalemi bir parlatici ruj surup cikmak istiyorum. Hatta esmer olsaydim onlari bile yapmadan cikmak isterdim.. Cok mu sey istiyorum bilmiyorum ki saglikli olmak istiyorum cildim de saglikli olsun.

Ilaclari aldim ama butun gece kabuslar gordum cildim gevsiyor elimde lastik gibi oluyordu... Dun ilk kez kullandim ama kabuslara devam..

Kuzenime sorular sorup durdum prospektuse gore 15. gun sivilceler artiyormus genelde ilk bir hafta insanlar etki gormuyor sanirim. AMa kuzenimin 2. ayda sivilceleri artmis. Bunyeden bunyeye o artis kusma donemi degisiyor sanirim. Insallah en hafifinen atlatirim. Dudaklari yarilan insanlar varmis. Hic dudak catlamasi olayi yasamadim. Ama yine de surekli sudaklarimi nemlendirecegime kendime soz verdim... Bakalim neler olacak..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder